Natālijas Sadovskas versija par nenotikušo maču par pasaules čempiones titulu 100 l.


Pasaules čempionāta mačs Tansykkuzhina – Sadovskaya

Spēles organizēšanas vēsture sākās aptuveni 2019. gada jūlijā, kad sākās pirmās sarunas starp abām pusēm. Toreiz Krievijai it kā bija foršs sponsors, taču bija jāatrod kaut kas no Polijas puses. Divus mēnešus vēlāk Polijā parādījās pirmais sponsors, piedāvājot lieliskus finansiālos apstākļus un ideju sarīkot maču abās valstīs pa pusei, tas ir, Polija-Krievija (mēs pat izvēlējāmies viesnīcu Varšavā). Maču plānojām 2020. gada 1. februārī, taču, kā izrādījās, mēs sev nospraudām pārāk īsu laiku. Krievijā situācija vēl nebija simtprocentīga, bija sponsors, bet bez apstiprinājuma. Rastegajevs pievienojās spēles organizēšanai Krievijā. Tāpēc sākām domāt par nelielu spēles atlikšanu. Tas sakrita ar koronavīrusa epidēmijas sākumu Polijā un pasaulē. Tāpēc spēle uz laiku tika atlikta, un aprīļa sākumā Polijas sponsors paziņoja, ka šajā laikā viņš nevarēs noorganizēt maču. Tādējādi mēs esam zaudējuši sponsorēšanu no Polijas puses. Apmēram maijā / jūnijā Krievija paziņoja, ka pārņems pilnu maču ar tādiem pašiem finanšu noteikumiem. Tas izklausījās labi! Nedēļas pagāja bez nekādām ziņām, un jūlija beigās es saņēmu ziņu, ka organizatori strādā dinamiski un, iespējams, augusta un septembra mijā būs iespējams sarīkot maču. Kopš šī brīža sākās šūpoles, un mani plāni mainījās un pielāgojās krievu organizatoru vārdiem kā kaleidoskopā. Sākumā to pārcēla uz oktobri, pēc tam uz divām nedēļām, pēc tam uz novembri, līdz beidzot dzirdējām “Decembra otrā puse, būs 100%”. Es nodomāju – beidzot! Visu šo laiku es gatavojos un gaidīju, kad mēs cīnīsimies savā starpā. Patiesībā es uzzināju, ka man jābrauc uz Krieviju 12. decembrī tikai 28. novembrī. Tāpēc man bija 2 nedēļas, lai nokārtotu visas formalitātes, kas pandēmijas laikā nav viegli. Ar tuvu un laipnu cilvēku palīdzību viss izdevās! Ir pienācis laiks sagatavoties, pēdējie Skype treniņi kopā ar treneri, nopērku jaunu kleitu, viss būs labi!Bet stāsts šeit tikai sākas …

Es saņēmu vīzu dienu pirms izlidošanas, nokārtoju koronavīrusa testu, izdrukāju visu nepieciešamo un devos uz lidostu. Man bija lidojums caur Šveici, tiešie reisi uz Krieviju tika atcelti. Maršruts Varšava – Cīrihe noritēja gludi, es saņēmu daudz atbalsta vārdu no faniem no visas pasaules, es gribēju spēlēt.

Cīrihē es saskāros ar pirmajām brīdinājuma zīmēm. Es saņēmu e-pastu no sava trenera Jevgeņija Vatutina, ka viņš nav šķērsojis Krievijas robežu un viņam jāatgriežas Minskā. Es uztraucos (viņš vairs nav pusaudzis, viņam ir arī nelielas veselības problēmas), bet nedomāju, ka man varētu būt līdzīga problēma. Sākotnēji es to saistīju ar Baltkrievijas politisko situāciju. Tomēr, runājot par manu iekāpšanu lidmašīnā uz Maskavu, mazliet uztraucos par to, ka ar mani var būt tāpat. Kontrolieru kundze nevēlējās mani ielaist lidmašīnā, jo man ir ielūgumi tikai krievu valodā, un Krievijas Sporta ministrijas dokumentu angļu valodā nav. Es paskaidroju, esmu pārsteigta, ka man tika izsniegta vīza un citi dokumenti un ka es lidoju cienījama iemesla dēļ! Spēle par pasaules čempiones titulu. Tā kā lidmašīna kavēja jau 30 minūtes (es un vēl viens kungs no Brazīlijas), dāmas acīmredzot pamāja ar roku, uzskatot, ka Krievijā mani dokumenti būs pārliecinoši un viņi mani ielaidīs. Es arī biju pārliecināta.

Es nolaižos Maskavā apmēram pulksten 18:00 pēc Maskavas laika. Es vairākas minūtes stāvēju pie pases kontroles, apsargs vairākas reizes ievadīja manus datus, piezvanīja pa tālruni un pēc tam piezvanīja robežsargam, lai aizvestu mani uz rūpīgāku pārbaudi. No pulksten 18:00 līdz 22:00 es stāvēju un gaidīju, kas notiks ar mani. Es ticēju, ka tagad organizatori nosūtīs “šo” trūkstošo papīru, un es varēšu atpūsties viesnīcā. Lidostas otrā pusē mani gaidīja draudzene Nika Leopoldova, kurai vajadzēja mani atbalstīt mača laikā. Kaut kas mainījās, pulksten 22:00 pie manis pienāca apsardze un teica, ka diemžēl mani šodien nelaidīs ārā, jo es neesmu to personu sarakstā, kurām bija atļauja iebraukt Krievijā. Es vēl neko nesāku jautāt, bet viņš uzreiz sāka mani mierināt, ka es lidostā īrēšu viesnīcu, paēdīšu un gaidīšu, kamēr organizatori atnesīs vajadzīgo papīra gabalu. Es ticēju, kāpēc gan ne? Viņš mani aizveda uz īpašu tranzīta zonu (istabu), kur atrodas cilvēki ar man līdzīgiem gadījumiem. Tāpēc es pacietīgi gaidu, Nika raksta, vai viņi beidzot man iedeva šo viesnīcu, un es atbildu: “Vēl ne, bet mierīgi, pagaidiet, viņi noteikti nāks pēc manis.” Neviens nenāca. Pēc pusnakts dodos pie sardzes, kurš mūs sargā, un jautāju, kad viņi mani beidzot aizvedīs uz lidostas viesnīcu, es gribētu iet gulēt. Aizbildnis skatās uz mani ar ieplestām acīm un atbild: “Neviens jūs nevienā viesnīcā nevedīs, jums jāgaida šeit.” Un tajā brīdī es pirmo reizi saraucu uzacis un nopietni uztraucos. Es domāju, ko darīt, manā dzīvē ir viens no svarīgākajiem sporta notikumiem, es nevaru nogurt un negulēt, es visu samaksāšu un īrēšu viesnīcu pati. Tāpēc es jautāju aizbildnim: “Vai es varu šodien īrēt istabu?” Un tad es dzirdu: “Nē, jūs nevarat.” “Varbūt tad VIP istabu?” – Es dzirdēju, ka arī es to nevaru izdarīt, ka es tiešām neko nevaru un man nav tiesību. Uzreiz sapratu, ka nāksies nakšņot krēslā. Es rakstīju visiem un saņēmu atbildi, ka organizators teorētiski dara visu, kas ir viņa spēkos, un cenšas mani izpestīt. Es rakstu teorētiski, jo nezinu, kā tas bija patiesībā. Varbūt neviens to īsti nemēģināja, un viņiem bija ērti, ka es biju tur, un viņi iegūst laiku? Tā vai citādi es saņēmu ziņojumu, ka viņi mani labākajā gadījumā izpestīs 13. decembrī, bet sliktākajā gadījumā 14. datumā. Šeit es izlēju savu pirmo vilšanās asaru, bet turpināju sev atkārtot, ka tas nevar sabojāt manu sagatavošanos, un es darīšu visu, lai ātri atgrieztos pilnā formā. Protams,  izrādījās sliktākais variants, mani atbrīvoja 14. dienā ap pulksten 15:00. Pavadīju 45 stundas lidostā.

Manis turēšanu šajā zonā var pielīdzināt ieslodzītā turēšanai. Es devos uz tualeti tikai apsardzes uzraudzībā, un, izejot no tualetes (lai gan es neņēmu savas lietas), man katru reizi bija jāpakļaujas pārbaudei. Bet labi, ka beigās tas pat lika man pasmieties. Ēdiens bija slikts. Pirmajā naktī es neko neēdu, visa šī situācija no manis izsūca visu manu enerģiju un vēlmi. Apēdu dažus riekstus un mēģināju gulēt. Svētdienas rītā viņi mums atveda plastmasas traukus ar pārtiku, kuras bija ļoti maz. Tāpēc es vaicāju sargam, vai es varētu aiziet kaut ko nopirkt lidostas kafejnīcā (protams, ar sardzes palīdzību 😊), un tad es dzirdu to pašu “Tu nevari”. Nez, kāpēc es nevaru nopirkt pārtiku? Sargs: “Tas ir normāli, jo mēs jūs pabarojam.” Es gribu piebilst, ka es apēdu šīs divas gurķa šķēles un maizes gabalu, bet pēc  20 stundām  es gribu ēst normāli un iedzert kaut ko siltu. Es sastapu vēl vienu atteikumu un attaisnojumu, ka šeit esmu  kā nelegāla, un man nav tiesību pārvietoties pa lidostu. Tas, ko es toreiz domāju, nebija literāri, tāpēc turpināsim. Es nevarēju informēt organizatorus par šo skandālu. Es pat nezinājuu, vai viņi kaut ko darīja vai nē. Pēc dažām stundām mūsu apkārtnē parādījās galvenais uzraugs, un es nolēmu, ka mēģināšu viņam pajautāt, lai viņš atļauj man nopirkt sviestmaizi un kafiju. Viņš piekrita! Kāds bija mans pārsteigums, ka kāds man ļāva kaut ko tādu darīt. Uzturoties “krievu cietumā”, es vairākiem apsargiem vaicāju, vai viņiem ir tēja. Atbildi ir viegli uzminēt. Vienu reizi es saņēmu verdošu ūdeni 😊 , es nevarējuu rēķināties ar lielāku greznību. Es ēdu to pašu ēdienu brokastīs, pusdienās un vakariņās – joprojām nekas. Un pirmdien brokastis atkal ir tādas pašas … tad es pat nepieskāros. Es paēdu brokastis viesnīcā pulksten 17:00, ko man pagatavoja Nika, gaidot mani no paša rīta … Tās bija manas pirmās parastās pusdienas vairāku desmitu stundu laikā. Jāpiebilst, ka es visu savu uzturēšanos Krievijas tranzīta zonā centos noslēpt no mātes, kuru nevēlējos apgrūtināt, un mana māte kā jau māte juta, ka kaut kas nav kārtībā. Tāpēc es lūdzu Niku, lai viņa atsūta man viesnīcas ārpuses fotogrāfijas, kuras es nosūīju savai mātei, rakstot: “Ir vēsāk nekā Polijā, šodien ir -5”. Nepatikšanas sākās, kad viņa palūdza selfiju ar Niku, gudra sieviete 😊

Tikusi viesnīcā es visu pastāstīju  mātei, un tad nodomāju, ka “vissliktākais ir beidzies”, un tagad var kļūt tikai labāk. Ak, kā es kļūdījos … Pirmajā vakarā nekas īsti nenotika, visi zināja, ka esmu nogurusi, un šodien nevajadzētu mani apgrūtināt ar jautājumiem. Vakaru pavadīju kopā ar Niku gruzīnu restorānā, pēc tam pirms gulētiešanas saunā un gulēju uz mīkstas gultas.

Otrdien, 15. rītā, es uzzinu, ka mums jātaisa koronavīrusa tests. Sapulcējāmies pusstundas laikā, satikāmies: es, Tamāra, galvenais tiesnesis Airats un mūsu cienījamais organizators Rastegajevs. Šī bija mūsu pirmā tikšanās, kuras laikā es dzirdēju sveicinošu vēstījumu: “Piedod man, Natālija, ka sanāca tā, kā notika. Es ļoti centos tevi pēc iespējas ātrāk izvest no turienes, bet tas neizdevās. ” Es pat nezinu, vai es kaut ko atbildēju, es teicu visiem atstāt šo tēmu malā, tad es ātrāk to dabūšu ārā no galvas. Acīmredzot organizatori man solīja zināmu kompensāciju SPA, masāžas u.c. veidā. Ar šiem solījumiem viss arī beidzās. Izejam pārbaudi, atgriežamies viesnīcā, atpūšamies, vakariņas, nekas īpašs. Jau kopš manas uzturēšanās Maskavā sākuma tur bija arī FMJD prezidents Janeks Maggi. Tajā vakarā viņš uzaicināja mūs visus, kas bija iesaistīti spēlē, uz vakariņām. Bija jauki, mēs runājāmies, smējāmies, es lēnām aizmirsu par situāciju lidostā, par ko biju pateicīga. Bet tagad mums jaspēlē mačs, un mums ir jāizlemj par detaļām. Ir zināms, ka mēs atliekam maču uz vismaz vienu dienu, lai es varētu kārtīgi izgulēties un atjaunot formu. Otrais punkts, kuram es pieskāros pusdienu beigās, kad vaicāju organizatoram Rastegajevam: kā ir ar finansēm? Kad mēs uzzināsim precīzu balvu fondu un sadalījumu? Atbildot, protams, es dzirdu: “Viss ir, es gaidu pārskaitījumu no sponsora. Tam vajadzētu būt rīt.” Es domāju, ka labi, es nedomāju iedziļināties visu priekšā. No rīta atgriezīsimies pie sīkumiem. 15. decembrī vēlā vakarā ierodas treneris. Neviens viņu nesagaida lidostā, un, kā izrādās, viņam pēc ierašanās ir jāmaksā pašam par savu istabu. Tad es nodomāju, ka sākas kaut kāda dīvaina izrāde …

16.decembrī plkst.10 norunājām tikties ar visiem mača dalībniekiem: Tamāru, mani, Niku, Jevgeņiju, Airatu, Alekseju Čižovu, Janeku Maggi, Rastegajevu un viņa palīgu, lai pārrunātu mača detaļas. Pirmkārt, kad mēs spēlējam, un … kāpēc mēs spēlējam? Mēs esam izveidojuši grafiku. Kas attiecas uz finanšu jautājumiem, no Rastegajeva dzirdu tos pašus stāstus: “Es joprojām gaidu pārskaitījumu. Naudai jau vajadzētu būt kontā. ” Pie sevis domāju, kāds tas ir cirks, un skaļi saku: “Kamēr nav vienošanās par naudas balvu uz papīra, es maču nesākšu.” Tikmēr Tamāra nolemj paziņot, ka nepiedalīsies šādās sarunās, tāpēc es palieku viena (ar savu komandu), lai cīnītos par savām tiesībām. Rezultātā Rastegajevs saka: “Dodiet man vēl dažas stundas, es visu paskaidrošu.” Diemžēl viņš tajā dienā neko nepaskaidroja. Tā diena iesākās ar lielu stresu un aizdomām, ka tādas naudas nav un nebūs! Es sāku par to nedaudz uztraukties, bet pie sevis nodomāju, ka, tā kā mēs esam šeit, viņš atveda tik daudz cilvēku, viņi visi maksāja daudz – vai jūs nevarat vienkārši pirms tam pateikt, ka balvām nav naudas?! FMJD prezidents, zinot situāciju, pēc dažām stundām mūs visus uzaicināja vakariņās. Tikai mana komanda un galvenais tiesnesis ieradās kopā ar pāris draugiem. Tamāras komanda un organizatora nebija. Es zināju, ka mačs jau karājasmata galā. Vakariņas  bija patīkamas, pat uz brīdi aizmirsām par saspringto un ne pārāk daudzsološo situāciju ar maču. Tomēr vakariņu beigās tunelī iedegās gaisma. Janeks Maggi paziņoja, ka, ja Rastegajevs izpildīs minimālās FMJD prasības, viņi atbalstīs maču ar 30 000 eiro balvām. Es domāju: “Uf, mēs esam izglābti. Spēle notiks. “

Pilni optimisma mēs devāmies gulēt ar domu, ka nākamā diena joprojām būs brīva, jo mēs vēl neko nebijām vienojušies. 17. decembrī Rastegajevs pasniedz man “Vienošanos”, šo vēstuli starp viņu un mani, kur abām pusēm ir savas tiesības un pienākumi, un piebilst: “11:00 mēs sākam spēli. Viss, ko vēlaties, ir līgumā. Izlasiet, parakstiet un varam sākt. ” “Jā, un vēl viena lieta, iespējams, spēle notiks tikai Maskavā, mēs nepārcelsimies uz Sanktpēterburgu.” Es atbildēju, ka es to mierīgi izlasīšu, un tad es nākšu. Starp citu, mēs jau esam nopirkuši biļetes no Sanktpēterburgas, tāpēc radās vēl viena problēma … Mums ir vajadzīgas jaunas biļetes no Maskavas. Visa mana komanda lasīja līgumu. Man nepatika uzreiz vairāki punkti, kuros organizators mēģināja pārcelt atbildību uz  otru līguma slēdzēja pusi. Citos punktos tika minēts, ka organizators nodrošina dalībnieci un viņas treneri ar viesnīcu un pilnu pansiju (brokastis, pusdienas, vakariņas). Mēs domājam – labi, tā tam vajadzētu būt. Tomēr, pirms parakstāmies, ļausim viņam atmaksāt līdz šim radītos izdevumus + nopirkt jaunas biļetes no Maskavas. Ja viņš izpilda šos nosacījumus, es parakstu līgumu un piekrītu balvai 15 000 eiro apmērā.

Mans treneris mūsu vārdā devās pie Rastegajeva, lai vienotos par līguma detaļām. Viņš negribēja, lai es ķeros klāt organizatoriskām lietām un klausos, nedod Dievs, vairāk strīdu. Atrodoties tur, viņš neko pozitīvu nedzirdēja. Mūsu nosacījumi, kas bija viens no līguma punktiem! – vēl nav ievēroti. Tātad, mēs atsakāmies parakstīt līgumu un dodamies atpakaļ uz istabām. Paiet vēl viena diena, mēs nezinām, kas notiek un kur atrodamies. Daudzi cilvēki jautā, kad sāksies mačs, mēs saņemam daudz pieprasījumu, es joprojām saņemu daudz ziņojumu no cilvēkiem, kuri man novēl veiksmi spēlē. Ko darīt? Uzrakstīt “paldies” vai ka spēle ir atcelta par 90%? Pēc pusdienām 17. decembrī dienā, lai mazliet atbrīvotos, dodos kopā ar Niku uz Maskavas centru, staigāju, skatos uz skaisti noformēto Sarkano laukumu.Atgriežamies viesnīcā 20:04 un saņemam ziņojumu: “20:10 Tikšanās konferenču telpā” – Rastegajevs. Mēs informējam Vatutinu un nokļūstam zālē. Rastegajevs tur gaida ar nezināmu personu. Pēc pusstundas parādās Tamāra un galvenais tiesnesis, un tad sākas visbriesmīgākā elle …

Mēs visi sēdējām puslokā, un nezināmais Artjoms apsēdās pretī un sāka savu naidīgo “monologu”. Pēc dažiem teikumiem mans treneris, ieraudzījis sarunas toni, jautāja: “Atvainojiet, bet kas jūs esat?” Tad viņš dzirdēja atbildi: “Man ir vienalga, kas tu esi, tāpēc nejautā, kas es esmu.” Mans treneris piecēlās un izgāja no istabas. Es domāju, ka viņš devās uz istabu, bet viņš gaidīja gaitenī. Tad es nodomāju, ka viņš nevēlas mani atstāt vienu, un tāpēc palika tuvu. Nezināmais vīrietis turpināja savu monologu, apvainojot mūs visus. Vispirms mani un mana komandu, pēc tam galvenokārt mani un Tamāru. Viņš apgalvoja, ka mēs esam bezkaunīgi, ka mums vajadzētu būt apmierinātiem ar to, kas mums ir, ka viņš mums maksā par viesnīcu un mēs rīkojam šādas izrādes. Viņš sāka kliegt, ka viņam uzk..t uz mūsu dambreti, un mēs viņam esam nekas. Katrā teikumā viņš mūs jauca ar netīrumiem. Tamāra piecēlās un sāka pretuzbrukumu tādā pašā skaļā balsī, bet korektāk. Bet nekas līdz viņam neaizsniedzās. Rastegajevs klusēja, staigāja apkārt un savāca dambretes kauliņus no mūsu galdiņa, kas jau bija sagatavots mačam. Es nevaru saprast, kā pēc visa notikušā Rastegajevam bija uzdrīkstēšanās atvest pie mums nezināmu personu, kura uz mums kliedza, ka mēs viņam esam nulle un ka viņš dziļi neciena dambreti. Gatavojoties sarunai, es necerēju atcelt maču, bet gaidīju paskaidrojumu un atvainošanos (es mierīgi rēķinājos ar kompromisu). Es saskāros ar vissliktākajiem apvainojumiem un apsūdzībām, ka mačs tiešām tika atcelts mūsu dēļ (Tamāras un manis). Kad nezināmais Artjoms sāka vēl skaļāk pacelt balsi un vicināt rokas, mēs visi izgājām no istabas. Man bija doma tikai savas dusmas “nogādāt” līdz liftam. Tur emocijas pārņēma, es raudāju kā bērns. Raudāšana bija bezpalīdzības, 6 dienu laikā uzkrātā stresa, pieaugošās vilšanās un netaisnības rezultāts. Jūtas, kas toreiz valdīja manī, es nenovēlu nevienam ienaidniekam.

Es nekad nebūtu domājusi, ka šāda situācija varētu notikt šāda ranga turnīrā. Kurš ļāva šiem cilvēkiem organizēt tik nopietnu pasākumu? Kas viņiem uzticējās un uz kāda pamata? Kāpēc neviens nepārbaudīja viņu aktivitātes? Kāpēc Krievijas dambretes federācija nepārbaudīja notiekošo, kas parakstīti ar viņas vārdu un zīmogu uz visiem papīriem? Var uzdot desmitiem šādu jautājumu. Bet vai tas kaut ko mainīs? Vai kāds sauks šos cilvēkus pie atbildības? Pēdējais jautājums mani satrauc visvairāk.

Natālija Sadovska

2020.gada 19.decembris

Info: http://daminator.eu/


 

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas